“That was impressive!” - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Tessa - WaarBenJij.nu “That was impressive!” - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Tessa - WaarBenJij.nu

“That was impressive!”

Blijf op de hoogte en volg Tessa

23 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Nu ik bijna 2 weken hier ben is het tijd voor een korte update voordat ik morgen begin met mijn colleges. De afgelopen week, de Welcome Week, was vet leuk - ik ben heel veel uitgeweest en heb ontdekt dat, en waarom, ze Liverpool de kroegenstad van Engeland noemen.

Ik heb ook ontdekt dat de bier-ciderbalans in dit land een stuk beter is als die in Nederland - dat wil zeggen, in de supermarkt is er een pad dat ‘bier en cider’ als thema heeft, jaja, naast elkaar, en behoorlijk wat keuze in cider ook, en ook in pubs kun je kiezen tussen verschillende ciders (peer of aardbei, om maar twee smaken te noemen).
Tof, zeker als je bedenkt dat ciderdrinkers het in Nederland vaak alleen met Strongbow of Jillz moeten stellen.

Het uitgaan zelf blijft gaaf, je maakt hier altijd wel iets mee. De heersende moraal op het gebied van drankgebruik wordt mooi geïllustreerd door iets wat ik gisteravond opving: er stond rond middernacht iemand bij een bushalte nogal heftig over zijn nek te gaan, waarop een paar passerende meisjes hem een oprecht klinkende “wow, that was impressive!” toeriepen.
De hoeveelheid drank die er hier gemiddeld per avond doorheen gaat verklaart trouwens ook de kleding (of afwezigheid daarvan) bij de feestgangers: die drinken gewoon zó veel dat ze de kou niet meer voelen. Wat wel onhandig is: je kunt vaak je jas nergens kwijt omdat veel clubs gewoon geen garderobe hebben.

Ik heb inmiddels een aantal leuke internationale studenten ontmoet, o.a. uit Oostenrijk, Frankrijk, de VS en Duitsland. Ik heb nog geen hier studerende Nederlanders ontmoet - de enige Nederlander die ik hier heb gesproken was ex-huisgenoot M. die gisteren en vandaag Liverpool onveilig kwam maken (was gezellig!).

Verder heb ik mede dankzij mijn huisgenoten nogal een slaaptekort opgelopen - die leren me drankspelletjes zoals Irish Snap en Ring of Fire (wat eigenlijk neerkomt op ‘Tessa moet altijd drinken’ als het aan hen ligt) en als ik dan eindelijk een keer op tijd naar bed ga zetten ze Game of Thrones op. Tsja. En dan is het opeens 4 uur.

Vandaag was de Welcome Fair, waarbij je een grote tas gratis frutsels kunt verzamelen en kennis kunt maken met de verschillende clubs. In Liverpool zijn er niet zoals bij ons een paar studentenverenigingen, maar één grote Guild die van alles organiseert plus een heleboel studentensportverenigingen en interesseverenigingen - voorbeelden zijn de Manga Society, de Baking Society, de Rock Society etc. Ik heb me ingeschreven voor de English Society en ga van de week squash, ballroom dancing en badminton proberen en kijken hoe het bevalt.

Ik ga voor de volgende keer proberen om wat foto’s online te zetten, waarschijnlijk op Facebook, want sommige dingen moet je niet lezen maar zien.

Cheers! (dat betekent niet alleen 'proost' maar kan ook iets als 'alsjeblieft', 'dankjewel', 'doei' en vast nog allerlei andere dingen betekenen)

  • 23 September 2012 - 22:24

    Iris:

    Haai Tes,

    Hou die spirit van het uitgaan en drinken vast totdat je weer in NL bent he??

    Have fun met de cider en tot gauw!

    Cheers!

  • 23 September 2012 - 22:24

    Iris:

    Haai Tes,

    Hou die spirit van het uitgaan en drinken vast totdat je weer in NL bent he??

    Have fun met de cider en tot gauw!

    Cheers!

  • 23 September 2012 - 22:24

    Iris:

    Haai Tes,

    Hou die spirit van het uitgaan en drinken vast totdat je weer in NL bent he??

    Have fun met de cider en tot gauw!

    Cheers!

  • 23 September 2012 - 22:24

    Iris:

    Haai Tes,

    Hou die spirit van het uitgaan en drinken vast totdat je weer in NL bent he??

    Have fun met de cider en tot gauw!

    Cheers!

  • 23 September 2012 - 22:24

    Iris:

    Haai Tes,

    Hou die spirit van het uitgaan en drinken vast totdat je weer in NL bent he??

    Have fun met de cider en tot gauw!

    Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Een dagboekje om jullie af en toe te laten weten wat ik meemaak in het verre Liverpool. En binnenkort ook Oxford.

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 3684

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 21 December 2014

Liverpoolen

Landen bezocht: