Studentenzaken - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Tessa - WaarBenJij.nu Studentenzaken - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Tessa - WaarBenJij.nu

Studentenzaken

Blijf op de hoogte en volg Tessa

30 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Inmiddels zijn de eerste colleges achter de rug (wel 7 uren in totaal, poehpoeh) en ze bevielen heel goed. De uni van Liverpool verschilt natuurlijk op heel veel manieren van Leiden en tot nu toe waren de verschillen positief.

Om te beginnen is de universiteitsbibliotheek hier fantastisch - doordeweeks letterlijk 24 uur per dag geopend en in tentamenperiodes is het dan ook normaal dat er op de bankjes in de bieb studenten liggen te slapen tussen het studeren door. Ook heeft de bieb de grootste science-fictioncollectie van Europa, en hebben ze van boeken die veel worden gevraagd geen 2 maar gewoon 6 exemplaren, plus een leensysteem dat er daadwerkelijk voor zorgt dat iedereen een kans krijgt om de boeken te lenen.

Verder zijn alle studenten hier uit zichzelf veel actiever in werkgroepen dan ik uit Leiden gewend ben, wat inhoudt dat je, zelfs als je wat terughoudend bent omdat je bijvoorbeeld de enige niet-Brit in de groep bent, je toch wel meepraat omdat je je anders gewoon lullig voelt. En, iets waar ik zelf heel gelukkig van wordt: hier zijn alle collegezalen/zaaltjes tot nu toe heerlijk goed verwarmd.

Eergisteren met huisgenoot P. volgens mij voor het eerst van mijn leven heel studentikoos take-away besteld, wat neerkwam op een avondeten (en ontbijt/lunch) van 2 pizza’s plus gratis cola, knoflookpizzabrood en friet voor een heel schappelijke prijs. Ik begin ook langzaam een beeld te krijgen van de verschillen in eetgewoontes: eet je als je laat uit bent geen Turkse pizza (dat kennen ze helemaal niet) maar bijvoorbeeld Cheesy Fries, wat letterlijk friet met kaas eroverheen is. Ik ga binnenkort maar eens pannenkoeken bakken en zien hoe dat ontvangen wordt.

Verder is mijn enige vrouwelijke huisgenoot A. vertrokken en vervangen door een Franse jongen L. die we gisteren mee uit hebben genomen en die de eerste helft van de avond met ogen als schoteltjes heeft rondgelopen. De uitgaanskleding hier heeft bij alle buitenlanders hetzelfde effect, heel grappig om te zien.

Nog een paar cijfertjes om af te ronden: tot nu toe...
- ben ik (nog maar?) 1x klassiek natgeregend, inclusief vloedgolf veroorzaakt door passerende bus
- ben ik 2x naar het Odeon, de grote bioscoop, geweest
- heb ik, nee pardon, hebben wind en regen hier 3 van mijn paraplu’s gesloopt en heb ik inmiddels een 4e die het hopelijk wat langer volhoudt (en anders ruil ik hem gewoon weer in)
- heb ik nog 0 foto’s om online te zetten. Volgende keer beter!

Groetjes,
Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Een dagboekje om jullie af en toe te laten weten wat ik meemaak in het verre Liverpool. En binnenkort ook Oxford.

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 3678

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 21 December 2014

Liverpoolen

Landen bezocht: