A Night Out - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Tessa - WaarBenJij.nu A Night Out - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Tessa - WaarBenJij.nu

A Night Out

Blijf op de hoogte en volg Tessa

15 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Gisteravond voor het eerst hier uitgeweest met mijn Franse huisgenote en een paar van haar vrienden om te vieren dat zij hun scriptie hadden ingeleverd en nu klaar zijn met hun studie. Wat dingen gezien die ik nog nooit gezien had.

Ten eerste: alles wat ik gehoord had over uitgaande meisjes in Liverpool is tot nu toe gewoon waar: de ‘natives’ drinken veel, dragen extreem korte (en rare!) jurkjes en torenhoge hakken en veel make-up en het maakt het lang niet altijd beter. De vrienden van mijn huisgenote hadden dat allemaal niet, maar er was dan ook maar één jongen in de groep die daadwerkelijk uit Engeland kwam - verder was er een Amerikaan en een Pools stelletje, plus wij.

Eerst naar de Baa Bar geweest, waar men voornamelijk shotjes en cocktails drinkt, en vervolgens naar het huis van de Brit. Onderweg daarheen een WTF-momentje: een stel jongens op straat die aan het voetballen waren met, tsja, “don’t worry, it’s just a dildo!”, en inderdaad.

Verder heeft de Amerikaan op een akoestische gitaar het liedje ‘Barbie Girl’ gezongen - weer eens wat anders dan de standaard kampvuurliedjes. Veel gelachen en gepraat, allemaal een kaart getrokken om onze toekomst te voorspellen (op de mijne stond ‘blonde man’ in het Frans. Hm.), Frans Bauer laten horen aan de rest, haha. Ook vroegen ze mij, als Nederlander, om advies hoeveel wiet een goede hoeveelheid was in de peuk die ze aan het rollen waren. Leuk gesprek gehad over de Amsterdamse walletjes en het Nederlandse drugsbeleid. We zijn het erover eens geworden dat je als Nederlander beter naar het buitenland kunt gaan om wiet te roken omdat het te mainstream is in Nederland.

Uiteindelijk met huisgenote en de Amerikaan (die voor een paar dagen dakloos is omdat hij binnenkort weggaat en bij ons op de bank kwam slapen) ergens rond 4 een taxi gebeld. Die zijn hier hét vervoersmiddel en best goedkoop ook, als je ze tenminste belt en niet zomaar instapt.

Misschien vanavond weer uit, maar dan met andere huisgenoot erbij. Misschien ook niet. Eerst maar eens mijn Buddy ontmoeten - die is me door de uni toegewezen en gaat me met van alles en nog wat helpen.

Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Een dagboekje om jullie af en toe te laten weten wat ik meemaak in het verre Liverpool. En binnenkort ook Oxford.

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 3683

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 21 December 2014

Liverpoolen

Landen bezocht: