Heenreis - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Tessa - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Tessa - WaarBenJij.nu

Heenreis

Blijf op de hoogte en volg Tessa

11 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Haha, de heenreis. Je denkt dat je alles geregeld hebt met je afgewogen koffers en geboekte Fyra-tickets zodat je niet door de spits hoeft, maar er gebeuren blijkbaar altijd een paar onverwachte dingen.

's Ochtends vroeg opgestaan (5.15) om ruim op tijd naar het CS te rijden met pap, mam en Mike die over is uit Canada. We waren ruim op tijd en dus wachtten we nog een tijdje op het perron, net als een stuk of 10 anderen die met koffers en al stonden te wachten.

Toen de trein 5 minuten te laat was, zag één van de andere wachtenden op haar mobiel met internet dat hij helemaal niet zou komen: er was brand op Schiphol en dus geen treinverkeer mogelijk. Wij als een haas terug naar de auto en naar Schiphol gereden, in de spits, die volgens de radio gelukkig meeviel voor een maandagochtend.

Op Schiphol zouden Iris, Christine en Tieke me uitzwaaien - de schatten hebben bij gebrek aan trein gewoon de bus genomen en waren er niet zo heel veel later dan wij. Uitgezwaaid, door de douane, alles prima, tot ik een paar meter voor ik instapte van een vriendelijke steward te horen kreeg dat ik toch echt maar één stuks bagage mocht meenemen, en dat een laptop, ondanks wat ik op de site van de luchtvaartmaatschappij had gelezen, niet los mocht maar erin moest passen. Of ik er gelijk even één stuk van wilde maken.

Ik daag jullie uit: probeer maar eens een laptoptas met alles erin in een toch al overvolle Eastpak te krijgen. De Eastpak moet wel extra vol zitten met o.a. schoenen om gewicht op je ruimbagage te besparen, die maximaal 20 kilo mag zijn.

Gelukt? Mij dus ook niet. Gelukkig was het een aardige steward en mocht ik na een korte discussie toch doorlopen zonder een boete van €50 te hoeven betalen.

Eenmaal aangekomen bleek dat mijn ruimbagage nog in Amsterdam was. Waarschijnlijk. Het zou met de volgende vlucht meekomen en dezelfde dag nog worden bezorgd. Geen probleem, formulier ingevuld en taxi naar huis genomen (met een bloedchagerijnige chauffeur die pas opklaarde toen ik hem betaalde). Huisgenoten zijn prima OK tot nu, met twee van de drie een tijdje zitten praten en Team America gekeken. We zijn nu met een Engelse jongen uit Cambridge die een oranje slang van meer dan een meter lang als huisdier heeft, een Frans meisje dat heel goed Engels spreekt, doodsbang is voor de slang en binnenkort uit het huis vertrekt en een Japanner die een PhD doet en niet zo heel goed is in Engels en die weinig contact heeft met de rest van het huis - ik denk niet dat hij überhaupt van de slang afweet aangezien het Franse meisje kwam er ook gisteren pas achter dat de slang er is. Het Engels spreken zelf valt vies tegen - vergeleken met de eerste twee genoemde huisgenoten voel ik me een stotterende kleuter, maar ik doe mijn best.

Daarna twee keer naar de supermarkt om basisdingen als lakens, eten, schuursponsjes (ik durf er niet vanuit te gaan dat de sponsjes die hier al liggen mijn vingers er niet afbijten als ik ze oppak) en natuurlijk een paraplu te kopen. Het huis zelf is een rommeltje: de keukenspullen zijn van iedereen en dus maakt er niemand iets schoon tenzij ze het nodig hebben. Ik heb vandaag mijn eigen kamer schoongepoetst en voor de rest pas ik me wel aan.

Verder werd ik nog gebeld dat de bagage pas woensdag wordt afgeleverd, maar dat ze de koffer in elk geval gevonden hebben.

Toch best een lang stuk geworden zo. Dit ter compensatie van de rest van de week, waarin ik nog helemaal niets hoef te doen en waarschijnlijk vooral de stad ga verkennen. Volgende week introductieweek - ik ben benieuwd.

Groetjes!

  • 11 September 2012 - 21:06

    X10e:

    Wat een avontuur weer :o
    Fijn dat je koffer een soort van terecht is :)
    Veel plezier met sightseeing (weinig regen enzo.

    Knuf
    Christine

  • 11 September 2012 - 21:16

    Iris:

    Haai ^^

    Nou een rocky start maar dat mag de pret niet drukken toch? :) Je krijgt nog uitgebreid mail!
    Xx

  • 11 September 2012 - 21:41

    Wouter:

    Leuk Tessa veel plezier!!

  • 11 September 2012 - 21:47

    Tieke:

    Een SLANG ?! WAT FANTASTISCH :D!!!

  • 11 September 2012 - 22:50

    M&P:

    Ik heb het al zovaak gezegd: ik noem het niet voor niets Ellende-Jet. Maar je bent wel de Eindbaas van het Erasmus programma dat je je door al deze tegenslagen heengeworsteld hebt! Chapeau en een extra portie Fish&Chips voor de moeite. Wanneer kom je ons opzoeken in Hull/komen wij jou stalken in Lpool?

    Cheerio,
    M+P

    ps, Als die slang er is komt M niet verder dan het station. Dat je t weet. P durft eigenlijk ook niet maar die stuur ik wel vooruit als verkenning.

    pps, je hebt volgens mij recht op een tasje met 'hoge nood' spullen van de airline, met o.a. tandenborstel en meer van dat soort zooi.

  • 12 September 2012 - 08:20

    Omi Schild:

    Lieve Tessa

    Blij dat je goed aangekomen bewnt.
    Het was wel een ellendige reis.
    Veel succes met je studie.
    Hou me op de hoogte s.v.p.

    Liefs xxxxx
    OMI

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Een dagboekje om jullie af en toe te laten weten wat ik meemaak in het verre Liverpool. En binnenkort ook Oxford.

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 3680

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 21 December 2014

Liverpoolen

Landen bezocht: