Boekenbabbel - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Tessa - WaarBenJij.nu Boekenbabbel - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Tessa - WaarBenJij.nu

Boekenbabbel

Blijf op de hoogte en volg Tessa

14 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Oxford

Nog een blogje dan... voordat ik laks word. Vooral omdat Christine me gisteren al achter mijn broek zat dat ik regelmatig moest updaten.

Zoals jullie zien aan de foto links heeft Oxford mijn normaal latente gevoel voor mode ten volle doen ontwaken; deze klassieke flamingosloffen van de Primark waren misschien wel de beste aankoop die ik het afgelopen jaar gedaan heb.

Dat kunnen we van mijn feestgevoel trouwens niet zeggen – er was afgelopen weekend een feest in Mansfield College wat helemaal fantastisch ging worden en waar iedereen heen ging... En het viel vies tegen. Dit wordt een rustiger verblijf dan Liverpool wat dat betreft :)

Een andere aankoop: ik heb met behulp van een brief van mijn baas, mijn onweerstaanbare glimlach en 20 euro een Bodleian Library Card te pakken gekregen (omdat ik geen PhD-student ben en niet aan Oxford Uni studeer mag ik officieel alleen in de vakanties gebruikmaken van de bibliotheek). Dat aanvragen was nog best een plechtige gelegenheid; je bent verplicht om hardop een verklaring voor te lezen waarin je belooft om je aan de regels te halen, en die verklaring hebben ze in allerlei talen zodat elke buitenlander hem in zijn/haar moedertaal kan oplezen. Was wel gek om een stuk Nederlands voor te lezen tegen een dame waarvan ik vrij zeker wist dat ze er niets van verstond. Voor de geïnteresseerden heb ik de Engelse tekst terug kunnen vinden op Wikipedia:

"I hereby undertake not to remove from the Library, nor to mark, deface, or injure in any way, any volume, document or other object belonging to it or in its custody; not to bring into the Library, or kindle therein, any fire or flame, and not to smoke in the Library; and I promise to obey all rules of the Library".

Mijn huisgenoot heeft me een tour gegeven door de stad en een paar bibliotheken. Wisten jullie dat er van elk boek dat er in Engeland geschreven en gedrukt wordt één exemplaar gratis naar de Bodleian Library wordt gestuurd? En dat ze dus meer dan 11 MILJOEN boeken hebben (die niet allemaal in Oxford worden opgeslagen maar wel allemaal aangevraagd kunnen worden)? Dus, als je nog een tip hebt voor een goed Engels boek, laat het weten!

Verder heb ik nu een Engelse simkaart en dus ook een Engels nummer: +44 7518217661. Als ik terug ben ga ik gewoon weer mijn oude nummer gebruiken dus gooi het niet weg, maar voorlopig ben ik daarop niet te bereiken.

En de laatste onmisbare aankoop: een parapluutje met roze rozen. Hij past bij mijn sloffen. Ik ben benieuwd hoelang deze het volhoudt.

Ciao! (zoals iedereen in huis dat hier zegt)

  • 14 Oktober 2014 - 09:36

    Renats:

    Was weer leuk om te lezen, bijzonder die verklaring bij de bibliotheek. Zou dat hardop in eigen taal nut hebben? Was je nu van plan om naar buiten te gaan met paraplu en stoffen of wilde je binnen de paraplu uitzetten? (Schijnt ongeluk te brengen dat laatste)
    Have fun!

  • 14 Oktober 2014 - 09:56

    Tante Gerda:

    Hai Lieve Tes, wat leuk dat je je zo ontwikkeld op het "Engelse" gebied. Wat een indrukken zul je krijgen van alles wat anders is als je gewend bent in Nederland. Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en tja, jammer dat het feest niet je van het was. Keep it cool meid en geniet van wat je hebt en ziet. Ik kijk nu naar de "Oasis of the Sea" het grootste cruisschip ter wereld. Een vriendin van mij staat bij de cruise terminal om 5800 mensen welkom te heten aan boord. Het is echt een gigantisch gebeuren hier in de Maas, zo tegenover het kantoor waar ik in werk voor Rijkswaterstaat.
    Afgelopen zondag had ik weer een hondenwandeling georganiseerd op het strand van Rockanje. We liepen met 33 honden en heel veel gezellige mensen. Natuurlijk kregen alle deelnemers een doggybag na afloop en gaan we weer op naar een volgende wandeling in het nieuwe jaar. Verder gaat alles gewoon zijn gangetje en zijn onze dieren allen in goede gezondheid. Laird, die grote scharrelaar in stal, is alweer 21,5 jaar. Maar gelukkig nog steeds in een topconditie. Ik heb 2 verzorgsters voor hem en geef hun ook les om zo weer een centje voor de Laird pot te verdienen. Verder werk ik 32 uur in de week en heb ik gelukkig altijd vanaf vrijdag alweer weekend. Met Simon gaat het goed, hij geniet van het met pensioen zijn en gaat vandaag kijken of er een nieuwe hobby in huis gaat komen, n.l. het aankopen van een aquarium en natuurlijk alles wat erbij komt kijken. Hij zal het van mij voor zijn verjaardag gaan krijgen. Wel, even een inkijkje in het Abbenbroekse bestaan van je Tante (hihi). Liefs en succes met alles wat je doet. (wat een enige sloffen trouwens......)

  • 14 Oktober 2014 - 12:42

    Tieke:

    Joh! Het lijkt The Name of the Wind wel met je library rules, pas op voor enge librarians ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Een dagboekje om jullie af en toe te laten weten wat ik meemaak in het verre Liverpool. En binnenkort ook Oxford.

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 3664

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 21 December 2014

Liverpoolen

Landen bezocht: