Weg van teruggeweest - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Tessa - WaarBenJij.nu Weg van teruggeweest - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Tessa - WaarBenJij.nu

Weg van teruggeweest

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Oxford

Hallo lezers! Leuk dat jullie er (weer) zijn.

Na een soepele heenreis via auto-vliegtuig-bus en een week installeren komt mijn reisverslag deze keer tot jullie vanuit het verrassend zonnige Oxford, Oxfordshire, United Kingdom, waar ik tot 21 december zal wonen en een stage zal doen bij het Europaeum. Een korte introductie: Oxford is o.a. natuurlijk bekend om haar universiteit en alles wat ermee te maken heeft, het feit dat er een aantal bekende films en series (deels) zijn opgenomen en omdat het de stad is waar Tolkien woonde en doceerde.

Met behulp van mijn baas hier heb ik onderdak gevonden in een gebouw dat beheerd wordt door Mansfield College, één van de jongere colleges. Ik zit niet, zoals ik verwachtte, tussen de eerstejaars (‘freshers’) maar met derdejaars Oxfordianen en een aantal internationale studenten. De mensen die ik tot nu toe heb ontmoet zijn heel gezellig, komen uit alle hoeken van de wereld en variëren van pannenkoekliefhebbende Duitsers en sushimakende Amerikanen tot bulkende Britse bodybuilders die ’s avonds geen koolhydraten eten. Vandaag hebben we een inductie gehad met o.a. de verzoeken verzoek alsjeblieft niet op de daken te lopen omdat dat al eerder is misgegaan, ons strak aan de internetregels van de universiteit te houden (die ik nergens heb kunnen vinden – ojee), geen ruzie te zoeken met de bewoners van de sociale huurwoningen hier tegenover, en de mededeling dat er binnenkort een brandoefening aankomt, waarschijnlijk ‘s ochtends vroeg. Jippie.

Ik ben afgelopen maandag begonnen met de stage. Het blijkt dat, hoewel het Europaeum een belangrijke organisatie is waar veel comités, adviseurs en bestuursleden aan verbonden zijn, er maar weinig mensen in het kantoor zelf werken, waardoor het werk altijd erg druk is. Kort samengevat: het Europaeum is een samenwerkingsverband tussen een aantal universiteiten in Europa en organiseert allerlei workshops, lezingen, bijeenkomsten en een Masterprogramma in drie landen - zie europaeum.org voor uitgebreide info. Ik doe een deel van dat organiseren, plus allerlei kleinere opdrachten van mijn baas. De vorige stagiair vertelde me dat ik het minstens een maand erg moeilijk ga krijgen maar dat je er veel van leert. Ik weet nog niet helemaal wat ik daarvan moet maken.

Dat was wel weer even zat voor de eerste week. U hoort nog van ons!

Groetjes,
Tessa

  • 05 Oktober 2014 - 23:32

    Renata:

    Succes!!!xxx

  • 06 Oktober 2014 - 15:10

    Monique:

    Ha lief nichtje!
    Heel veel succes daar; ben trots op jou!X

  • 06 Oktober 2014 - 19:55

    Robert Schild:

    fijn dat het bevalt! veel succes en plezier daar!

  • 06 Oktober 2014 - 20:32

    Tieke:

    <3 following you :)

  • 10 Oktober 2014 - 11:55

    Chris:

    Hoi Tessa, goed om te horen dat je al een beetje gesetteld bent. Veel succes de komende maanden! Het klinkt als leuk, afwisselend werk en tegelijkertijd een goede gelegenheid om je stressbestendigheid op de proef te stellen. Voor het geval je het nog niet kent: Ik kijk af en toe bij uitzending gemist naar Heel Holland Bakt. Lijkt me ook echt iets voor jou! xx PS: Heb erg gelachen om je vindingrijke alliteratie 'bulkende Britse bodybuilders'.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Een dagboekje om jullie af en toe te laten weten wat ik meemaak in het verre Liverpool. En binnenkort ook Oxford.

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 3669

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 21 December 2014

Liverpoolen

Landen bezocht: